Animacyjne wieści …

Aktualnosci, IC Animacje na wakacje

DZIEŃ X – WYCIECZKA GOŁUCHÓW I KINO

Piątkowa wyprawa zakończyła nasze ANIMACJE na WAKACJE. W upalny poranek wyruszyliśmy do Muzeum Leśnictwa w Gołuchowie. W starej powozowni obejrzeliśmy niezwykle atrakcyjną wystawę fauny i flory leśnej. Multimedialna historia lasu pokazuje przyrodę w niecodziennej i wyjątkowej odsłonie, a zakamarki oświetlonych szuflad kryją ciekawe okazy roślin i owadów. W budynku dawnej owczarni czekała na nas ekspozycja o leśnej technice: maszyny, sprzęty i narzędzia używane przez leśników wczoraj i dziś. Kilkaset metrów dalej, w historycznych XIX – wiecznych wnętrzach, poznaliśmy pasjonujące dzieje polskiego leśnictwa. Wędrówka po przepięknym parku zakończyła pierwszą część naszej wycieczki.

Drugim etapem był wyjazd do kina Helios na seans filmu animowanego „Niezgaszalni”. Po tylu wrażeniach przyszedł czas na powrót i pożegnanie. Dziękujemy za udział w naszych działaniach. Życzymy Wam wspaniałej końcówki lata i jeszcze wielu niezapomnianych przygód.

DZIEŃ IX – SPOTKANIE Z TRADYCJĄ – NASZE KOTYLIONY DOŻYNKOWE

Ostatni dzień warsztatowy (bo w piątek wycieczka) spędziliśmy w towarzystwie Pań – Twórczyń i Śpiewaczek Ludowych z Zespołu Pieśni Brzezinianki. Pani Maria Bilska-Przybył (kierownik Zespołu) i Pani Helenka Szych – która jest w nim od początku istnienia nie tylko nauczyły nas sztuki przygotowania dożynkowych kotylionów, ale także opowiedziały o wiejskich tradycjach. Na wsi jest wiele tradycji związanych z porami roku, świętami czy obrzędami. Jedną z tradycji jest uroczyste świętowanie rolników, po żniwach, po zbiorach, kiedy wszyscy się radują, że już zboże z pola zostało sprzątnięte, i będzie z czego piec chlebki.
Panie będą śpiewały podczas święta dożynkowego o tym, że rolnik zakończył pracę i będzie odpoczywał. A my na to święto naszykowaliśmy nasze kotylionowe ozdoby.

Gorąco dziękujemy Paniom Marii Bilskiej-Przybył (kierownik Zespołu) i Pani Helence Szych za ten piękny warsztat.

DZIEŃ VIII – TAŃCOWAŁA IGŁA Z NITKĄ

Podczas dzisiejszych ANIMACJI na WAKACJE “tańcowała igła z nitką”. Projektowaliśmy, wycinaliśmy i szyliśmy pluszaki. Wszyscy, bez wyjątku, odważnie chwycili za igły i z mozołem zszywali swoje kotki i misie. 😄👍🙆‍♂️🪡🪡🧵🐱🐻. Jednak najpierw musieliśmy nauczyć się celowania nitką do igły, a to już nie takie proste zadanie. 😉🙃😆 Później wypychanie naszych maskotek specjalnym i lekkim jak piórko “wypychaczem”. Na końcu oczy, noski i wąsy. Nauczyliśmy się szyć, robić zabawki i pomagać innym. Grupa spisała się na piątkę z plusem. To chyba najbardziej cenne i ulubione przytulanki, które jeszcze długo będą nam przypominać tegoroczne wakacje. 🙃🐻🐱😍😊🪡🧵

DZIEŃ VII – SPORTOWY

ANIMACJE na WAKACJE dziś na sportowo. Podczas krótkiej dyskusji dowiedzieliśmy się, jak ważny jest dla nas ruch i zdrowy styl życia. 🤸‍♂️🤸‍♀️⛹️‍♀️🤾‍♂️🏋️ W kolorowych strojach sportowych wyruszyliśmy na “Orlik”, aby rozpocząć od rozgrzewki. W walecznych nastrojach rywalizowaliśmy w grupach, ucząc się współpracy i odpowiedzialności za zespół.🏃🏃‍♀️🏃‍♂️🦸‍♂️🤼‍♂️ Dużo frajdy sprawiły nam zabawy wyrabiające refleks i czujność. Nauczyliśmy się także kilku prostych układów tanecznych, a to doskonałe ćwiczenie pamięci ruchowej i koncentracji. Zmęczeni, ale w dobrych nastrojach czekamy na środę 😄🙃😁

DZIEŃ VI – FOTOGRAFICZNO-EKSPERYMENTALNY

Nowy tydzień ANIMACJI na WAKACJE rozpoczęliśmy od zajęć w grupach. Starsi uczestnicy uczyli się podstaw obsługi aparatu fotograficznego pod fachowym okiem Pana Pawła Przybylskiego. Efekty ich pierwszego spotkania zobaczymy niebawem. Młodsi rozpoczęli serię eksperymentów z Panią Natalią Biernat. Dzieci dowiedziały się jak zrobić piasek kinetyczny i jak można go wykorzystać w twórczej zabawie. 😄🔍🙋‍♀️🧠 Zestaw doświadczeń z tworzenia baniek mydlanych i narzędzi do ich robienia wywołał wielki entuzjazm. Druga część zajęć odbyła się w plenerze gdzie mali odkrywcy dali upust “mydlanym” szaleństwom. Zapraszamy na kolejne przygody już jutro. 😍🏃🏃‍♀️🧒👦🙃

DZIEŃ V: TROPICIELE – SZLAKIEM BRZEZIŃSKICH RZEŹB

Piątkowe ANIMACJE na WAKACJE to zabawa w tropicieli. Poranek spędziliśmy z grą terenową pod hasłem “Szlakiem brzezińskich rzeźb”. Naszym zadaniem było odnaleźć rzeźby, które znajdują się w Brzezinach. Każda z nich kryła zagadkę. Wędrówka, liczenie i odpowiedzi na pytania to wytężona praca umysłu i mięśni. 🫢🚶‍♂️🚶🚶‍♀️🏃‍♂️ Na szlaku poszukiwań ważna była współpraca, spostrzegawczość i uważne czytanie podpowiedzi zawartych w zadaniu. Przeszliśmy bezbłędnie poszczególne etapy, aby na końcu odnaleźć “skarb”. Była nim skrzyneczka z cukierkami. Zapracowaliśmy na słodką nagrodę i chwilę odpoczynku od upału👍👏👏. To był tydzień pełen przygód. Do zobaczenia w poniedziałek! 🙃☀️😎🏃‍♂️🏃‍♀️🙂

DZIEŃ IV: STRAŻAK – PRZYJACIEL

Atrakcje w kolejnym, upalnym dniu ANIMACJI na WAKACJE przygotowali dla nas Strażacy z OSP w Brzezinach 🚒🚒🚒🚒. Dowiedzieliśmy się, czym jeszcze zajmują się panowie, kiedy nie gaszą pożarów. Mogliśmy obejrzeć wóz i sprzęt strażacki. Uczyliśmy się udzielać pierwszej pomocy i wypróbowaliśmy wąż strażacki pełen wody. To nie lada sztuka utrzymać go i trafić do celu. Odważni mieli szansę popływać łódką 🚤🚤🚤w asyście strażaków. Wszyscy otrzymaliśmy odznaki Wzorowego Strażaka. Do zobaczenia w piątek! ☺️🚒🚒🎖👩‍🚒🧑‍🚒🤩Gorąco dziękujemy Straż Brzeziny za to edukacyjne spotkanie ✋✋💐

DZIEŃ III:
Odwiedzamy Muzeum Historii Przemysłu w Opatówku

Trzeci dzień Animacji na Wakacje to wyjazd do Muzeum Historii Przemysłu w Opatówku. Naszą wizytę rozpoczęliśmy od warsztatów graficznych. Każdy spróbował techniki sitodruku i zrobił odbitkę na płóciennej torbie. Dowiedzieliśmy się też jak wyglądał w dawnych czasach warsztat drukarza. Nasz przewodnik oprowadził nas po kilku ekspozycjach. Pierwsza to niecodzienna kolekcja zabawek z Muzeum Zabawek i Zabawy w Kielcach. Obejrzeliśmy lalki świata i mebelki oraz zabawki przyjazne dziecku. Kolejne piętra i sale odkrywały przed nami nowe ciekawostki i atrakcje. Zobaczyliśmy jak wyglądają zabytkowe maszyny dziewiarskie, laboratorium przemysłowe i niezbędne do badań tkanin urządzenia, kolekcje fortepianów i pianin, projekty ubioru i gotowe kreacje z Pracowni Sztuk Projektowych WPA w Kaliszu UAM oraz jako ostatnie – wnętrza domu robotnika i właściciela fabryki.

Opatówek pożegnaliśmy w słynnej lodziarni 🙂

DZIEŃ II: Pamiątka z wakacji – tworzenie własnych ramek do zdjęć z wakacji metodą qulingu

W drugim dniu ANIMACJI na WAKACJE miały miejsce twórcze działania z wykorzystaniem tego, co znaleźliśmy wczoraj w lesie. Najpierw przygotowaliśmy materiały do pracy, potem miał miejsce wycinanie i klejenie. Powstały niezwykłe i fakturalne łosie, dziki oraz wiewiórki, które chciały zamieszkać w lesie, więc stworzyliśmy im mini zarośla z miękkim mchem i drzewami. Na zakończenie korale i bransoletki, ale jakie!!! Wszystko z pięknie wybarwionej jarzębiny. Już nie możemy doczekać się co będzie dalej. 😊😍🦉🐿🐾🌲🙃😉

DZIEŃ I: ZIELONA LEKCJA W TERENIE

Od dziś czyli 1 sierpnia 2022 r. przez najbliższe dwa tygodnie będziemy spędzać czas wolny bawiąc się i ucząc jednocześnie. Gorąco zapraszamy do uczestnictwa w naszych ANIMACJACH. Przypominamy, że przed nami dwa dni wyjazdowe, WYCIECZKI warsztatowo-rekreacyjno-kinowe. Zachęcamy do zapisywania się. Szczegóły https://brzeziny-centrumkultury.pl/…/animacje-na…/. Liczba miejsc ograniczona. Pierwszy dzień ANIMACJI na WAKACJE to wyprawa do lasu i zabawa w odkrywców połączona z nauką. Zabraliśmy ze sobą wybrane w naszej bibliotece kolorowe albumy i atlasy. Książki i karty pracy pomogły nam odnaleźć i nazwać drzewa oraz leśne runo. Dodatkową pomocą w identyfikacji gatunków drzew były też liście i kora. Dowiedzieliśmy się także, czym jest fotosynteza i jak ważną rolę w ekosystemie pełnią drzewa. Świetną zabawą oraz integracją było budowanie szałasu z pozbieranych gałęzi. Niektóre z owoców, liści i nasion zabraliśmy ze sobą.
Jak je wykorzystamy, dowiecie się jutro na naszym drugim spotkaniu. Zapraszamy serdecznie! 😄🏃‍♀️🏃🌲🌳🌿🌱🍁☀️